Podstawy kreślenia Chia


Wprowadzenie

Po pierwsze, ważne jest, aby wiedzieć, że są dwie bardzo różne części bycia rolnikiem Chia. Jest tworzenie działek a następnie uprawianie działek. W tym poście skupimy się na procesie tworzenia twoich działek. Typy maszyn i przestrzeni dyskowej są bardzo różne niż typy sprzętu, który ostatecznie chcesz wykorzystać do farmy.

Początkowo zalecamy, abyś spróbował kreślić to, co masz w pobliżu . Jedyne ostrzeżenie polega na tym, że chcesz ograniczyć liczbę tworzonych wykresów, które używają wewnętrznego / konsumenckiego dysku SSD jako miejsca tymczasowego. Dyski SSD mają bardzo różną żywotność i mamy szczegółowe informacje na temat trwałości dysków SSD.

Naprawdę nigdy nie musisz kreślić wykresu o rozmiarze k większym niż 32. Ci, którzy robią wykresy większe, albo robią to, aby się popisywać (i zachęcamy do tego dla zabawy) lub optymalnie zapełniają otwartą przestrzeń na określonym dysku. K32 zajmie 101,3 GiB miejsca po ukończeniu, ale będzie potrzebować łącznie 332 GiB tymczasowej przestrzeni w trakcie tworzenia. Pojedynczy proces kreślenia k32 nigdy nie potrzebuje więcej niż 332 GiB miejsca. Należy tutaj zachować ostrożność, ponieważ 332 gibibajty używają 1024 jako dzielnika, podczas gdy GB lub gigabajty wykorzystuje 1000 jako dzielnik. Oznacza to, że będziesz potrzebować 356,5 GB tymczasowej przestrzeni, a ostateczny plik wydruku zajmie 108,8 GB. Rekord w tworzeniu k32 to niecałe 4 godziny, ale większość osób znających się na sprzęcie tworzy wykresy w 5 godzin, a większość ludzi średnio około 9-12 godzin.

Tworzenie wykresu to proces, który zabierze pamięć RAM, cykle procesora, operacje na dysku i użyje ich inaczej w każdej z czterech faz kreślenia. Każdy chce magicznej „właściwej” odpowiedzi lub wykorzystania sztucznej inteligencji do ustalenia optymalnej strategii kreślenia dla swojej maszyny. Jednak prawie każda maszyna różni się jednym z tych parametrów, więc po prostu musisz spróbować. W dłuższej perspektywie będziemy mogli zapytać o twoją maszynę i udzielić pewnych zaleceń, ale tak nie jest dzisiaj. Naprawdę będziesz musiał przetestować.

Uruchomienie

Pierwsza faza generuje wszystkie dowody miejsca, tworząc siedem tabel kryptograficznych skrótów i zapisując je w katalogu tymczasowym. Faza 2 jest propagowana wstecz przez skróty, faza 3 sortuje i algorytmicznie kompresuje te skróty w katalogu tymczasowym, rozpoczynając budowanie ostatecznego pliku, a faza 4 kończy plik i przenosi go do końcowego pliku wydruku.

Jednym z głównych wąskich gardeł jest zwykle całkowita utrzymywana prędkość zapisu dysku pod katalogiem tymczasowym. Zalecamy używany dysk SSD do centrum danych, jeśli naprawdę chcesz działać szybko i nie poświęcać konsumenckich dysków SSD podczas tworzenia wykresów. NVMe jest szybszy niż SAS, a SAS jest szybszy niż SATA. Ten przegląd technologii pamięci masowej w PC World może wyjaśnić te akronimy i różnice. TBW lub zapisane terabajty to ogólnie sposób mierzenia żywotności dysku SSD. Jeden k32 zapisuje 1,8 TiB w trybie innym niż pole bitowe i 1,6 TiB z włączonym polem bitowym. 

Tworzenie najszybszej pojedynczej działki, nie jest jednak ogólnie najlepszą strategią kreślenia. Często uzyskujesz niesamowitą prędkość, ponieważ używasz rdzenia turbo tego wielordzeniowego procesora. Sposobem na uzyskanie maksymalnej liczby TB/dzień, jest wykreślenie wielu działek równolegle. Niektóre z najlepszych ploterów wykorzystują dysk SSD do centrum danych. Niektórzy używają dysków SAS. Raid 0 jest często bardzo przydatny do łączenia kilku małych szybkich dysków w jedną, powiedzmy partycję 2 TB, aby można było zmieścić 5 tymczasowych miejsc k32 na tym jednym dysku wirtualnym.

Dobre założenia

Na razie istnieje kilka dobrych praktycznych zasad. Mogą się one zmienić, ponieważ po premierze powrócimy do wprowadzania ulepszeń szybkości kreślenia. Najpierw musimy wyjaśnić kreślenie pola bitowego w porównaniu z kreśleniem bez pola bitowego. Początkowo ploter nie korzystał z sortowania wstecznego typu bitfield. Sortowanie wstecznego pola bitowego jest teoretycznie szybsze niż nieużywanie pola bitowego i już wiemy, że oszczędza 12% wszystkich zapisów, ale wymaga więcej pamięci RAM. Mamy przeczucie, że możemy przyspieszyć bitfield o 10% i sprawić, by działał na większej liczbie procesorów, ale tego jeszcze nie ma. Wiemy, że tak długo, jak nie przeszkadza Ci 12% więcej całkowitych zapisów, żadne pole bitowe nie będzie działać szybciej, gdy SSD lub szybki SAS jest katalogiem tymczasowym. Jeśli katalog tymczasowy znajduje się na zwykłym dysku twardym, tak jak mój, pole bitowe jest o 20% szybsze niż brak pola bitowego. Starsze procesory mogą nie zauważyć wzrostu prędkości tak bardzo, jak wspomniano powyżej.

Wracając do zasad, oto kilka. Nigdy nie dotykaj rozmiaru paska 65536. Nikt nie znalazł przyspieszenia powyżej tej wartości i prawdopodobnie usuniemy ją z listy opcji. (Aktualizacja: od 11.03.2021 rozmiar pasków został usunięty jako opcja.) Prawie nigdy nie chcesz używać żadnych wartości innych niż 128. Mniejsze zasobniki wymagają więcej pamięci RAM dla każdego procesu kreślenia. 64 wymaga dwukrotnie większej ilości pamięci RAM.

Jeśli chodzi o liczbę wątków, zazwyczaj będziesz chciał mieć od 2 do 4. Wydaje się, że więcej niż 4 ma zmniejszające się zyski, a 2 wątki są o wiele lepsze niż 1. Więcej wątków wymaga również nieco więcej pamięci, aby pomyślnie ukończyć fabułę. 

Wymagania dotyczące pamięci RAM są różne w przypadku pola bitowego i braku pola bitowego. Bitfield wymaga więcej pamięci RAM niż żadne pole bitowe przy tych samych ustawieniach. To jest wykres różnych wyborów pamięci RAM, zakładając k32 z 128 zasobnikami i 2 do 4 wątków:

Poniżej minimum twój spisek się nie powiedzie. Średnia to wystarczająca ilość pamięci RAM, aby uzyskać większość ulepszeń szybkości, ale nie wszystkie. Jest to przydatne, gdy próbujesz uzyskać równolegle więcej procesów drukowania i masz ograniczoną pamięć RAM. Używanie czegokolwiek powyżej maksimum marnuje pamięć RAM, ponieważ nie będziesz drukować szybciej. Jesteśmy prawie pewni minimum i maksimum, ale społeczność debatuje na temat średnich wartości. Zaktualizujemy odpowiednio ten wykres, ponieważ mamy lepsze dane, ale chcemy jak najszybciej opublikować ten post.

Opanowanie kreślenia

Większość ludzi zaczyna kreślić z GUI. Możesz z powodzeniem ukończyć kilka działek równolegle z tego miejsca, aby opanować sytuację. Gdy ludzie decydują się na poważniejsze podejście, migrują do wiersza poleceń . Warto zauważyć, że system Windows cierpi na razie o 5-10% wolniej w porównaniu z systemem MacOS lub Linux.

Gdy zdobędziesz trochę doświadczenia, prawdopodobnie będziesz chciał wiedzieć, jak tworzyć równolegle coraz więcej fabuł. Na szczęście mamy powtórkę na YouTube naszych koktajli z ekspertami od fabuł . Mieli wiele do powiedzenia na temat swoich różnych podejść. Niektórzy używali serwerów i dysków SSD w centrach danych, niektórzy kupili używane serwery i dyski SAS do tymczasowych katalogów, niektórzy rozbudowują swoje automaty konsumenckie / do gier, a niektórzy koncentrują się na wielu mniejszych używanych maszynach. Wielu z nich skompilowało arkusz kalkulacyjny z referencyjnym sprzętem do kreślenia z szybkościami drukowania, aby pomóc Ci pomyśleć o każdym sprzęcie, który możesz chcieć zmienić lub nabyć, i zobaczyć, jak mierzą się wyniki twoich wykresów.

Rozpoczynając drukowanie równoległe, należy uważać, aby nie przydzielać nadmiernie pamięci podczas drukowania. Jeśli spowodujesz zamianę systemu operacyjnego, nie będziesz zadowolony z wyniku. Nie musisz być tak ostrożny z liczbą wątków.

Bardzo powszechną strategią tworzenia wykresów jest również tworzenie wykresów na swoim automacie do gier, a następnie przenoszenie działek na Raspberry Pi 4 z wieloma portami USB. Wszystko, czego potrzebujesz, to ten sam mnemonik zawierający 24 słowa na obu komputerach. Alternatywnie możesz po prostu uruchomić zdalny kombajn na swoim Pi i połączyć go z maszyną do gier, na której używasz węzła i farmera, i masz tylko klucze prywatne na jednej maszynie.


źródło: https://www.chia.net/2021/02/22/plotting-basics.html